Användarvillkor

ANVÄNDARVILLKOR


1. RETURPOLICY

-

Var vänlig och kontakta denor.se innan du returnerar några artiklar.

Du kan returnera produkten inom 30 dagar från leverans. Produkten måste vara i samma skick som du fick varan. Om produkten är förstörd eller använd kommer ingen återbetalning att ske. Se till att bifoga kontaktinformation när du returnerar en produkt. Om möjligt, ange spårningsnummer samt en kort beskrivning av ärendet.

denor.se föreslår att du införskaffar ett kvitto och ett paket-ID för returen från leverantören, eftersom det gör det lättare att spåra paketet om det skulle behövas. denor.se kommer att återbetala giltiga returer. Om du har betalat via faktura behöver vi ett bankkonto att återbetala till. Det enklaste är om du skickar det till oss via e-post.

-

1.2 FRAKT

För att kunna returnera din produkt behöver vi ett ett kvitto eller inköpsbevis. Var vänlig och skicka inte tillbaka produkten till tillverkaren. Skicka istället din produkt till: denor.se, Karlskoga, 69192, Karåsen 403, Sverige

Du behöver betala för dina egna fraktkostnader för produkter du returnerar. Fraktkostnader återbetalas inte. Hur lång tid det tar innan du får en ny produkt kan påverkas av var du bor.

Om du skickar en artikel som är värd mer än 700 kr kan det vara en bra idé att använda en leveransservice som går att spåra, eller att köpa en fraktförsäkring. Vi kan inte garantera att vi kommer att få varan du returnerar.

-

2. ÅTERBETALNINGSPOLICY

Vår policy gäller i 30 dagar. Om det har gått mer än 30 dagar sedan ditt köp kan vi tyvärr inte erbjuda dig återbetalning eller byte. Produkten får inte heller ha använts och måste vara i samma skick som när du fick den. Produkten måste returneras i originalförpackningen.

-

2.1 ÅTERBETALNINGAR

När din returnerade produkt har mottagits och kontrollerats, kommer vi att meddela dig via e-post. Vi kommer också att meddela dig om vi kommer att göra någon återbetalning eller ej.

Om returen godkänns, kommer återbetalning att ske automatiskt till ditt kreditkort eller via annan betalningsmetod inom ett visst antal dagar.

-

2.2 DELÅTERBETALNING

Det finns vissa situationer då vi endast gör delåterbetalningar (om tillämpligt): Artiklar med tydliga tecken på användning, alla artiklar som inte är i ursprungligt skick, är skadade eller som saknar delar och det inte är vårt fel. Alla artiklar som returneras mer än 30 dagar efter leverans.

-

2.3 SEN ELLER UTEBLIVEN ÅTERBETALNING

Om du inte har fått någon återbetalning ber vi dig först kontrollera ditt bankkonto igen eftersom det oftast tar lite tid innan en återbetalning genomförs. Kontakta sedan ditt kontokortsföretag. Därefter din bank. Om du har gjort allt detta och fortfarande inte har fått din återbetalning är du varmt välkommen att kontakta oss på: webshop@denor.se.

-

2.4 REAVAROR

Då alla våra varor numera är på rea sker återbetalning även för dessa. Under vår pågående rea och lagerrensning kan det förekomma att vissa produkter är butiksexemplar, då vi erbjuder alla artiklar till förmånliga priser för att sälja ut hela lagret. Dessa varor kan ha något tecken på att ha varit framme men går inte under kategorin som defekt eller skadade artiklar.-

2.5 BYTEN

Vi ersätter endast artiklar om de är defekta eller skadade. Om du behöver byta ut en artikel går det bra att kontakta oss på webshop@denor.se och skicka artikeln till: denor.se, Karlskoga, 69192, Karåsen 403, Sverige

-

2.6 GÅVOR

Vi skickar ej artiklar som gåvor utan endast direkt till dig.

-

2.7 OUTLÖSTA PAKET

Paket som inte hämtas ut inom 6 dagar återsänds till de NoR. De går i vissa fall att utöka dag innan varan returneras gratis, detta sker via postnord. Löser du inte ut ditt paket är vi tvungna att debitera dig 300 kr för för att täcka frakt, returfrakt samt administration. Detta sker i form av en faktura till beställningsadressen. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten.

-

3. INTEGRITETSPOLICY

3.1 VAD GÖR VI MED DIN INFORMATION?

När du köper något från vår butik samlar vi in personlig information som du ger oss, till exempel ditt namn, adress och e-postadress, som en del av köp- och sälj-processen.

När du tittar runt i vår butik får vi också automatiskt information om din dators IP-adress för att vi ska få reda på vilken webbläsare och vilket operativsystem du använder.

-

3.2 MARKNADSFÖRING VIA E-POST

Om du ger oss tillåtelse, kan vi skicka e-post om vår butik, nya produkter och andra uppdateringar.

-

3.3 SAMTYCKE

När du ger oss personlig information för att slutföra en transaktion, verifiera ditt kontokort, göra en beställning, hantera en leverans eller returnera ett köp, samtycker du till att vi samlar in information och använder för detta syfte.

Om vi ber dig om personlig information för annat syfte, t.ex. marknadsföring, kommer vi antingen att be dig direkt så att du kan godkänna detta eller ge dig möjligheten att säga nej.

-

3.4 ÅTERKALLANDE AV SAMTYCKE

Om du ångrar dig och inte vill att vi kontaktar dig, samlar in information eller använder dina uppgifter, kan du när som helst kontakta oss via vår e-post webshop@denor.se eller skicka brev till: denor.se, Karlskoga, 69192, Karåsen 403, Sverige

-

3.5 OFFENTLIGGÖRANDE

Vi kan lämna ut din personliga information om lagen kräver det eller om du bryter mot våra Användarvillkor.

-

3.6 One.com

Vår butik hostas av One.com. De ger oss tillgång till e-handelsplattformen som gör att vi kan sälja våra produkter och tjänster till dig. Dina uppgifter lagras via One.coms datalagring, databaser och i One.coms generella användning. De lagrar dina data på en säker server bakom en brandvägg.

-

3.7 BETALNING

Om du väljer direktbetalning för att slutföra köpet kan tredje part komma att använda din kontokortsinformation för detta ändamål. Se 3.8.

-

3.8 TREDJEPARTSTJÄNSTER

Generellt kommer tredjepartsleverantörer som vi använder endast att samla in, använda och lämna ut din information i den utsträckning som krävs för att de ska kunna leverera sina tjänster till oss.

Vissa tredjepartsleverantörer, t.ex. de som arbetar med betalningar och betalningstransaktioner, har sina egna integritetspolicys för den information som vi måste lämna ut för att de ska kunna genomföra dina inköpsrelaterade transaktioner. För dessa leverantörer, rekommenderar vi att du läser deras integritetspolicys så att du förstår på vilket sätt dessa leverantörer hanterar din personliga information.

Tänk också på att vissa leverantörer kan ha sin verksamhet eller anläggningar i en annan jurisdiktion än antingen du eller oss. Det innebär att om du väljer att gå vidare med en transaktion som involverar en tredje part kan din information omfattas av lagarna i den jurisdiktion där denna tredje part har sin verksamhet eller sina anläggningar. När du lämnar vår butiks hemsida eller omdirigeras till en tredje parts hemsida eller applikation, omfattas du inte längre av denna Integritetspolicy eller vår hemsidas Användarvillkor.

-

3.9 LÄNKAR

När du klickar på länkar i vår butik, kan de leda dig bort från vår hemsida. Vi är inte ansvariga för integritetspolicys på andra hemsidor och uppmanar dig att läsa dessa hemsidors integritetspolicys.

-

3.10 SÄKERHET

För att skydda din personliga information vidtar vi försiktighetsåtgärder och följer branschens bästa praxis för att se till att informationen inte försvinner, missbrukas, nås, avslöjas, ändras eller förstörs. Om du förser oss med kontokortsinformation krypteras informationen med Secure Socket Layer-teknik (SSL) och lagras med AES-256 kryptering.

-

3.11 ÅLDERSGRÄNS

När du använder denna hemsida bekräftar du att du är myndig i det land eller den stat där du bor, alternativt att du är myndig i det land eller den stat du bor i och har gett oss ditt samtycke till att dina minderåriga barn använder denna hemsida.

-

4. ÄNDRINGAR AV DESSA ANVÄNDARVILLKOR

Vi förbehåller oss rätten att ändra dessa Användarvillkor när som helst, så var vänlig och kontrollera dem regelbundet.

Förändringar och förtydliganden träder i kraft omedelbart efter att de publicerats på hemsidan.

Om vi gör väsentliga ändringar i den här policyn kommer vi att meddela dig här att policyn har uppdaterats, så att du vet vilken information vi samlar in, hur vi använder den, och under vilka omständigheter, om några, vi använder och/eller offentliggör den.

Om vår butik förvärvas eller slås samman med ett annat företag, kan dina uppgifter överföras till de nya ägarna så att vi kan fortsätta att sälja produkter till dig.

-

5. FORCE MAJEURE

de NoR och dess personal är inte ansvariga för skada, förseningar etc. i händelse av krig, strejk, lockout, bojkott, blockad, extrema naturförhållanden eller katastrof, myndighetsåtgärd, tullagar eller andra liknande händelser.

-

6. ANSVARSBEGRÄNSNING

6.1 Webbplatsens funktion

de NoR lämnar inga garantier i fråga om webbplatsens funktion eller tillgänglighet.
Inte heller garanterar de NoR att den information som hålls tillgänglig på webbplatsen är korrekt eller fullständig. Detta gäller information om såväl produkter, tjänster och erbjudanden som annan information som tillhandahålls på webbplatsen.
Således utesluts allt ansvar för såväl direkt som indirekt skada orsakad av webbplatsens utnyttjande eller information som webbplatsen tillhandahåller i den mån inte annat följer av tvingande lag.

-

6.2 VI RESERVERAR OSS

..för eventuella felaktiga knapptryckningar både på den här sidan och vid artikelbeskrivningarna. Meddela oss om du hittar något fel!

-

6.3 REKLAMATION

Vid eventuell reklamation, kontakta oss på webshop@denor.se